Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Significant alloy elements in welded steel structures of car body

Tytuł:
Significant alloy elements in welded steel structures of car body
Ważniejsze pierwiastki stopowe w spawanych stalowych konstrukcjach pojazdów
Autorzy:
Węgrzyn, R.
Wieszała, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/354889.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
pierwiastki stopowe
spawanie
wytrzymałość
badanie zmęczeniowe
alloy elements
weld
impact toughness
fatigue test
Źródło:
Archives of Metallurgy and Materials; 2012, 57, 1; 45-52
1733-3490
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Structure, safety and exploitation conditions of welding steel in car body depend on many factors. The main role of that conditions is connected with car body material, welding technology, state of stress and temperature. Because of that, a good selection of steel and welding method is very important for proper steel structure. Low alloy steel is used for car body structure, very often with small amount of carbon and the amount of alloy elements such as Ni, Mn, Mo, Cr and V in car body and welded joints. Depending on the kind of steel which is used, a proper welding method and adequate filler materials should be applied. The present paper describes the influence of Mn, Ni, Mo, Cr, V in WMD (Weld Metal Deposit) on the behaviour of steel structure especially for low temperature service.

Struktura, bezpieczeństwo i warunki spawania stali karoserii samochodowych są zależne od wielu czynników. Główną rolę odgrywają warunki związane z materiałem, metodą spawania, stanem naprężenia oraz temperaturą. Jednakże za najistotniejszy czynnik uważany jest odpowiedni dobór metody spawania. Do konstrukcji karoserii używana jest stal niskostopowa, bardzo często z małą ilością węgla i pierwiastków stopowych, takich jak Ni, Mn, Mo, ??Cr i V. W zależności od rodzaju stali należy użyć właściwej metody spawania oraz odpowiednich materiałów dodatkowych. W niniejszej pracy przedstawiono wyniki badań wpływu Mn, Ni, Mo, Cr, V w stopiwie (WMD) na zachowanie konstrukcji stalowej szczególnie podczas niskich temperatur pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies