Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Microstructure-Properties Relationship and Mechanical Stability of Retained Austenite in Thermomechanically Processed Medium-C TRIP Steel at Different Deformation Temperatures

Tytuł:
Microstructure-Properties Relationship and Mechanical Stability of Retained Austenite in Thermomechanically Processed Medium-C TRIP Steel at Different Deformation Temperatures
Autorzy:
Skowronek, A.
Kozłowska, A.
Grajcar, A.
Morawiec, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/354757.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
TRIP effect
multiphase steel
retained austenite
mechanical stability
deformation temperature
Źródło:
Archives of Metallurgy and Materials; 2020, 65, 2; 941-949
1733-3490
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the effect of deformation temperature on the mechanical stability of retained austenite in a multiphase TRIP steel. Series of static tensile tests were carried out in the temperature range –20 to 140°C in order to simulate the temperatures occurring during stamping process of automotive steel sheets and conditions of their exploitation. Samples deformed at 20°C and 60°C showed the best combination of strength and ductility. It was related to the gradual transformation of retained austenite into martensite. Obtained results revealed that the intensity of TRIP effect is significantly related to the deformation temperature. The amount of retained austenite, which transformed into martensite during plastic deformation decreases as the deformation temperature increases. It was also found that the stability of retained austenite depends on its morphology. The obtained results showed the relationship between deformation temperature and the stability of retained austenite. The chemical composition and microstructure of multiphase steels dedicated to the automotive industry should be designed for providing the maximum TRIP effect at the specific deformation temperatures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies