Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determination of stress values based on calculation of photoelastic constants on the example of the sub-frame connection with the hull in a small training aircraft

Tytuł:
Determination of stress values based on calculation of photoelastic constants on the example of the sub-frame connection with the hull in a small training aircraft
Wyznaczanie wielkości naprężeń na podstawie obliczonych stałych elastooptycznych na przykładzie połączenia ramy silnika z kadłubem w samolocie szkolno-treningowym
Autorzy:
Czaja, J.
Bernaczek, J.
Śliwa, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/354680.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
photoelastic
reflected light
photoelastic constant
connections
stress
światło odbite
stała elastooptyczna
połączenia
naprężenia
Źródło:
Archives of Metallurgy and Materials; 2013, 58, 3; 731-736
1733-3490
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The above paper presents the example of sub-frame connections with the hull in a small training aircraft and the results of the analysis of a selected connection using the method of reflected light. The connection model was subjected to the loads similar to those existing in a structure using various materials of the connection. Thus, photoelastic deformation image, showing the load applied on the joint was obtained. Then, for the materials used in the model, photoelastic constants were determined, which were used to estimate the stress values in the model. The analysis allowed us to determine the effect of kind and features ( mainly hardness) of the used material pads, on mechanical behavior of the elements of joint.

W artykule przedstawiono wyniki analizy wybranego połączenia z wykorzystaniem metody światła odbitego na przykładzie połączenia ramy silnika z kadłubem w małym samolocie szkolno-treningowym, Model połączenia poddano obciążeniom zbliżonym do rzeczywistych występujących w konstrukcji przy zastosowaniu różnych materiałów konstrukcyjnych elementów składowych połączenia. Otrzymano obraz pól odkształceń będący odpowiedzią węzła na zadane obciążenie. Następnie dla materiałów zastosowanych w modelu wyznaczono stałe elastooptyczne, które posłużyły do oszacowania wielkości naprężeń występujących w modelu. Przeprowadzona analiza pozwoliła na określenie wpływu rodzaju i właściwości (głównie twardości ) materiału zastosowanej podkładki na zachowanie się pozostałych elementów węzła.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies