Recently, the castings made from aluminum-silicon alloys by pressure die casting are increasingly used in the automotive industry. In practice, on these castings are high demands, mainly demands on quality of their structure, operating life and safety ensuring of their utilization. The AlSi5Cu3 alloy castings are widely used for production of car components. After the prescribed tests, the cracks and low mechanical properties have been identified for several castings of this alloy, which were produced by low pressure casting into a metal mould and subsequent they were heat treated. Therefore, analyses of the castings were realized to determine the causes of these defects. Evaluation of structure of the AlSi5Cu3 alloy and causes of failure were the subjects of investigation presented in this article.
Zastosowanie odlewów ciśnieniowych ze stopów Al-Si ustawicznie wzrasta w przemyśle samochodowym, gdzie stopy te muszą spełniać wysokie wymagania odnośnie do jakości ich struktury, żywotności i bezpiecznego użytkowania. Odlewy ze stopu AlSi5Cu3 są szeroko stosowane w produkcji części samochodów. Wg pracy wady pęknięć wewnętrznych i niskie właściwości mechaniczne posiada część odlewów obrabianych cieplnie, odlanych do form metalowych pod niskim ciśnieniem. Praca poświęcona jest ocenie struktury i przyczynom pękania odlewów ze stopu AlSi5Cu3.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00