Asperger syndrome has been included in the common category of autistic disorders in current medical classifications. In spite of that, there are still some researches allowing us to see the differences in the structure and functioning of the brains of people with autism and Asperger syndrome. Differentiation at the level of diagnosis is important because of the different educational and therapeutic needs of children with autism and AS. This paper presents the concept of dimensional case assessment of children with Asperger syndrome. The dimensional approach allows for viewing the disorder multidimensionally, taking into account the severity of the phenomenon and in connection with other factors, not only other disorders, which significantly reduces the omission of non-prototypical cases in diagnoses and accelerates the use of therapeutic measures. It is necessary because of the low effectiveness of the diagnostic categorical approach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00