Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Propozycja nowego pojedynczego cyklu testowego silnika spalinowego podczas wykonywania stanowiskowych badań niezawodności

Tytuł:
Propozycja nowego pojedynczego cyklu testowego silnika spalinowego podczas wykonywania stanowiskowych badań niezawodności
Proposition of new single test cycle of internal combustion engine during stand reliability tests
Autorzy:
Drożdziel, P.
Kordos, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/348425.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademia Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
Tematy:
silnik spalinowy
testy niezawodności
badania przebiegowe pojazdu
internal combustion engines
reliability tests
vehicle mileage tests
Źródło:
Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. T. Kościuszki; 2011, 1; 50-57
1731-8157
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przy ocenie niezawodności samochodowych silników spalinowych dokonywanej na stanowisku badawczym określa się następujące wskaźniki: średnią częstość uszkodzeń, średnią częstość wymiany części, średnią częstość regulacji, a także zużycie badanych elementów silnika. Analiza uzyskanych wartości wskaźników niezawodności umożliwia ocenę trwałości zastosowanych części składowych oraz konstrukcji całego silnika. Ze względu na różnorodność zastosowań oraz warunków pracy silników, nie udało się opracować standardowego testowego cyklu działania. Stwierdza się jednak, że występujące podczas testów niezawodności wartości prędkości obrotowej wału korbowego oraz momentu obrotowego, odpowiadają wytężonym warunkom pracy silnika spalinowego. Takie parametry pracy silnika odbiegają znacznie od warunków jego rzeczywistego działania w pojeździe. Zaproponowany przez autorów w artykule sposób budowy pojedynczego cyklu testowego charakteryzuje się wyszczególnieniem dwóch rodzajów warunków działania silnika spalinowego odwzorowujących rzeczywiste przejazdy samochodu w mieście i poza nim oraz występowaniem "lzejszych" parametrów pracy i częstszych rozruchów.

A test-stand reliability evaluation of automotive internal combustion engines is carried out so as to determine the selected reliability parameters, such as an average occurrence of defects, an average frequency of part exchange, an average frequency of engine regulation or the wear of selected engine components. The values of these indicators make it possible to estimate the durability of components used as well as of the whole structure of the engine. During reliability test-stand research, the engine is run according to multiple repeated cycles of operation. The conditions of engine operation during reliability tests can be characterized by time invariability and extreme values of rotational speed and torque. In this article the authors prove that the conditions of real automotive engine operation are much more diversified (city driving) with a high share of partial loads (intercity driving). Another significant difference in test-stand reliability evaluation and real operation is the frequency of engine start-ups. In real conditions engine start-ups are far more frequent. The authors propose a new test cycle, which will enable reproducing the real engine operation conditions in stand tests. Characteristic features of this test include more frequent starts and distinguishing between the two kinds of variability in conditions of operation: city and intercity driving, with “lighter” values of rotational speed and torque.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies