Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Increase in military leadership skills and competences of future leadersthrough stress research findings

Tytuł:
Increase in military leadership skills and competences of future leadersthrough stress research findings
Autorzy:
Gell, H.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/348195.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Akademia Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
Tematy:
cadets
competences
leadership
overcompensation
stress
Źródło:
Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. T. Kościuszki; 2016, 4; 26-37
1731-8157
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article describes the term “stress”, how stress is measured and how conclusions for an effective and efficient training can be drawn to increase officer cadets’ leadership skills and competences based on stress measurements. With the so-called Clinical Stress Assessment method, which was invented by a prestigious stress-researcher, Austrian and Czech officer cadets have been examined for the last years by taking a capillary blood sample of 100 microliters from the fingertip. The blood sample is analyzed within three minutes by special equipment and recorded by special software. After interpretation of the discovered data, adequate proposals how to organize a proper education and training can be made. In this paper, there are presented especially those findings which are related to leadership skills and competences; for example, how the sequences of education and training should be organized and which circumstances prospective, future military leaders should take into consideration in order to increase their personal and their future subordinates’ performance. At the end of the article the reader will know – because of understanding the term “stress” – that a “stressless” education and training will not create any improvement of skills and competences; without any mental and/or physical burdens there is no effect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies