Wykazano celowość stosowania metod geofizycznych do kontroli stanu wałów przeciwpowodziowych. Przedstawiono zasadę pomiaru metodą elektrooporową i podano uzyskane wyniki. W podobny sposób przedstawiono metodę radarową. Znacznie obszerniej przedstawiono zaproponowaną przez autora metodą w której wał stanowi sprzężenie między dwoma antenami magnetycznymi. Zaletą proponowanej metody jest możliwość prowadzenie pomiarów podczas jazdy samochodem. Podano przykłady wykonania pomiarów tą metodą i jej zalety w porównaniu do poprzednich.
The article shows the usefulness of employing geophysical methods to inspect the condition of levees. The principle of geoelectrical method measurement and the results obtained are given. The radar method is presented in a similar way. The method proposed by the author, where a levee forms a coupling between two magnetic loops, has been presented in the form of a much more detailed review. The advantage of the recommended method is its functionality: a measurement can be taken while driving. The advantages of this method have been compared to others, and sample measurements are specified.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00