Złożoność półgrupy charakterystycznej iloczynu prostego automatów asynchronicznych silnie spójnych i ustalonych analogów ich rozszerzeń dla każdego słowa z języka \(\sum^{+}= (\sigma_{0} \cup \sigma_{1})^{+}\)
Złożoność półgrupy charakterystycznej iloczynu prostego automatów asynchronicznych silnie spójnych i ustalonych analogów ich rozszerzeń dla każdego słowa z języka \(\sum^{+}= (\sigma_{0} \cup \sigma_{1})^{+}\) Complexity of the characteristic semi-group of the asynchronous automatons direct product of the strongly connected and determined analogs of their exten-sions for the each word from language \(\sum^{+}= (\sigma_{0} \cup \sigma_{1})^{+}\)
Niniejsza publikacja kontynuuje cykl artykułów [6,7,8,9,12,14,15,16,17] dotyczący złożoności obliczeniowej półgrupy charakterystycznej automatów asynchronicznych silnie spójnych i ustalonych analogów ich rozszerzeń. W projektowaniu sterowania pojazdów szynowych wykorzystuje się coraz częściej mikrosystemy cyfrowe do realizowania sterowania inteligentnego, rozproszonego. W mikrosystemach cyfrowych tworzenie oprogramowania możliwe jest z wykorzystaniem maszyny stanowej (automatu), który umożliwia tworzenie oprogramowania w oparciu o sporządzony wcześniej graf automatu. Umożliwia to analizę pracy mikrosystemu cyfrowego w pojazdach szynowych i oszacowanie złożoności obliczeniowej półgrup charakterystycznych automatów. Ma to istotny wpływ na złożoność czasową obliczeń, jak również wielkości pamięci, potrzebnej do rozwiązania problemu. Artykuł powstał w wyniku realizacji projektu badawczego MN i SzW nr N N509 398236 "Mikrosystemy cyfrowe do inteligentnego, rozproszonego i współbieżnego sterowania pojazdami szynowymi".
This publication continues the series of articles [6,7,8,9,12,14,15,16,17] concerning the computational complexity of the characteristic semi-group of the asynchronous automatons of the strongly connected and determined analogs of their extensions. In the designing of rail vehicles control are used more and more the digital microsystems for realization the intelligent, scattered and synchronous control. In the digital microsystems it is possible to create the software using the state machine (automaton) and create the software based on the previously drawn up graph of the automaton. This allows the analysis of the digital microsystem work in the rail vehicles and estimation of the computational complexity of characteristic semigroups of the automatons. This has an important impact on the time complexity of calculations, as well as the amount of memory needed to solve the problem. This article was written as a result of the Research Project of the Ministry of Science and Higher Education No. N N509 398236 "Digital microsystems for the intelligent, scattered and synchronous rail vehicles control".
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00