W artykule omówiono aktualny zakres prac zrealizowanych w ramach projektu celowego nr. 6ZR6 2009C/07185 "System zawieszenia pneumatycznego wagonów osobowych, zespołów trakcyjnych i lekkich pojazdów szynowych z układem aktywnego sterowania ". Przedstawiono i uzasadniono celowość wprowadzenia w przyszłości mikroprocesorowego sterowania zawieszeniem pneumatycznym przeznaczonego dla pojazdów szynowych. Opisano badane sprężyny pneumatyczne oraz zaprezentowano zbudowane w IPS Tabor stanowisko do ich wszechstronnych badań.
The current scope of works carried out within the target project No. 6ZR6 2009C/07185 "The pneumatic suspension system of coaches, traction units and light rail vehicles with the active control system" is discussed in this article. It is presented and justified the future usefulness of introduction the pneumatic suspension microprocessor control intended for rail vehicles. The tested air springs are described and the stand for their comprehensive tests, that was built in IPS, is also presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00