Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Napędy hybrydowe pojazdów trakcji elektrycznej i spalinowej

Tytuł:
Napędy hybrydowe pojazdów trakcji elektrycznej i spalinowej
Hybrid drives of the vehicles of electric and diesel traction
Autorzy:
Marciniak, Zygmunt
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/34655963.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
napęd hybrydowy
komunikacja miejska
pojazd trakcji elektrycznej
pojazd trakcji spalinowej
ograniczenie emisji spalin
ograniczenie zużycia energii
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2011, 4; 33-42
0138-0370
2719-9630
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano osiągnięcia krajowe i zagraniczne we wdrażaniu do eksploatacji hybrydowych pojazdów komunikacji miejskiej takich jak tramwaje, trolejbusy i autobusy oraz spalinowych pojazdów trakcyjnych (lokomotyw liniowych i manewrowych). Przedstawiono korzyści wynikające z ich wprowadzenia do eksploatacji związane przede wszystkim z ograniczeniem zużycia energii oraz zmniejszaniem emisji substancji szkodliwych i gazów cieplarnianych do atmosfery. Zaprezentowano również propozycję modernizacji manewrowej lokomotywy spalinowej poprzez zabudowę w niej układu hybrydowego. Artykuł został opracowany w ramach projektu rozwojowego własnego nr N R10 0062 10 pn "Lokomotywa manewrowa z hybrydowym układem napędowym z wykorzystaniem wysokowydajnych zasobników energii" finansowanego z budżetu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

The national and international achievements in the implementation of the public transport hybrid Vehicles such as trams, trolleybuses and buses and diesel traction vehicles (shunting and line locomotives) to operation are presented in this article. The benefits resulting from their introduction into service related, first of all, to limitation of the energy consumption and reduction of the harmful substances emission and greenhouse gases into the atmosphere are presented. The proposal for modernization of the shunting diesel locomotive by building the hybrid system in it is also shown. This article was elaborated within the own development project No. N R10 0062 10 titled "The shunting locomotive with the hybrid drive with using the high-performance energy storages" financed from the budget of the Ministry of Science and Higher Education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies