Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ parametrów filtru wejściowego i sterowania PWM na impedancje wejściową układu napędowego z falownikiem napięcia

Tytuł:
Wpływ parametrów filtru wejściowego i sterowania PWM na impedancje wejściową układu napędowego z falownikiem napięcia
Influence of input filter and PWM con-trol on the input impetiance of a imerter drive system
Autorzy:
Szeląg, Adam
Steczek, Marcin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/34655954.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
impedancja wejściowa
filtr wejściowy
sterowanie PWM
elektryczny pojazd trakcyjny
falownik napięcia
modulacja PWM
przetwornica
symulacja komputerowa
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2011, 3; 95-100
0138-0370
2719-9630
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Impedancja wejściowa elektrycznego pojazdu trakcyjnego jest parametrem decydującym o stopniu przenoszenia się zakłóceń elektrycznych z sieci jezdnej do obwodu powrotnego. W celu ograniczenia wpływu tych zakłóceń na obwody torowe, parametr ten powinien być utrzymany na odpowiednio wysokim poziomie. Najlepszą metodą oszacowania impedancji wejściowej pojazdu na etapie projektowania jest wykorzystanie symulacji komputerowych. W artykule przedstawiono wyniki wyznaczania impedancji wejściowej falownikowego układu napędowego z zastosowaniem metody symulacji komputerowej, dla przypadku bez modulacji napięcia wyjściowego jak również z modulacją PWM. Wykazano, że istnieją warunki, w których (dla określonych parametrów filtru wejściowego) impedancja pojazdu trakcyjnego nie jest stałą wartością, a w istotny sposób zależy od punktu pracy przetwornicy.

The input impedance of an electric traction vehicle determines level of electric disturbances propagation from a catenary to a return circuit. This parameter should be kept at appropriate level to decrease the influence of disturbances - current harmonics on track circuits. Computer simulation is a proper method to verify the values of the vehicle's input impedance at a design phase. The paper presents input impedance characteristics as results of simulation calculations for the assumed hwerter drive system. Figures are presented for two inverter control options: with and without PWM modulation The presented results of work demonstrate that in the certain conditions (values of input filter parameters) the vehicle's input impedance in non-linear and depends on the inverter operation point.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies