Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyboczenie sprężyste płyt prostokątnych z otworami kołowymi

Tytuł:
Wyboczenie sprężyste płyt prostokątnych z otworami kołowymi
Elastic buckling of the rectangular plates with the wheel holes
Autorzy:
Głaz, Krzysztof
Magnucki, Krzysztof
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/34625293.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
płyty prostokątne z otworami kołowymi
metoda elementów skończonych
wybaczenia płyt
konstrukcje cienkościenne z otworami
badania numeryczne
wartość naprężeń krytycznych
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2010, 2; 1-5
0138-0370
2719-9630
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem pracy są płyty prostokątne z otworami kołowymi. Przeprowadzono badania numeryczne metodą elementów skończonych wyboczenia tych płyt. We wstępie, na podstawie literatury, opisano wyniki badań dotyczące konstrukcji cienkościennych z otworami, wykonane w ostatnich łatach. W dalszej części pracy przedstawiono wyniki badań numerycznych, wskazano na wpływ średnicy otworu na wartość naprężeń krytycznych. Wyniki tych badań przedstawiono w tablicach oraz na rysunkach. Analogicznie badania wykonano dla płyt z usztywnionymi brzegami otworów kołowych za pomocą opasek jedno- i dwustronnych.

The subject of this work is the rectangular plates with the wheel holes. The numerical tests with the fmite element method of the buckling of these plates were carried out. In the beginning, on the base of literaturę, the results of tests concerning the thin-walled constructions with the holes, which have been made lately, are described. In the further part of this work the results of the numerical tests are presented and it is pointed at the effect of the hole diameter on the value of the critical stresses. The results of these tests are presented in the tables and in the figures. The analogous tests were made for the plates with the stiffened edges of the wheel holes by means of one- and two-sided bands.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies