Wpływ asymetrii struktury dwuosiowych wózków na bezpieczeństwo ruchu wagonu pasażerskiego Effect of asymmetry of the 2-axle bogies on motion safety of the passenger wagon
W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych dla modelu wagonu pasażerskiego, którego nadwozie opiera się na dwóch wózkach asymetrycznych z tzw. wahaczowym prowadzeniem zestawów kół. Do zbudowania modelu wagonu pasażerskiego z wózkami asymetrycznymi oraz wykonania obliczeń wybrano program Adams/Rail. Zakres badań symulacyjnych, dotyczących dynamicznych właściwości modelu wagonu pasażerskiego z wózkami asymetrycznymi, zawężono do oceny zagrożenia wykolejeniem na torze zakrzywionym. Najistotniejsze wyniki przedstawiono w formie graficznej.
The results of simulation tests for the model of passenger wagon whose body is supported on two asymmetrical bogies with the so-called rocking lever axle - guidance are presented in this article. For building the model of passenger wagon with asymmetrical bogies and for making calculations the Adams/Rail programme was chosen. The range of simulation tests concerning the dynamic properties of the model of passenger wagon with the asymmetrical bogies was narrowed to the assessment of derailment hazard on the curved track. The most essential results are presented in the graphical form.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00