Metoda matematycznego modelowania układu pneumatycznego hamulca pojazdu szynowego Method of the rail vehicle pneumatic brake system mathematical modelling
W artykule zaprezentowano własną metodę modelowania elementów układu pneumatycznego hamulca pojazdu szynowego. Bazuje ona na podziale układu na dyskretne elementy, wybraniu procedur modelowania z opracowanego pakietu modeli, zautomatyzowanym złożeniu w układ i rozwiązaniu poprzez symulacją czasową. Metoda symulacyjna uwzględnia specyfikę modelowania elementów składowych kolejowych układów hamulcowych. Przedstawiono ogólny zarys zaproponowanej metody, paletę modeli i ich krótkie opisy, opis zmiennych numerycznych, danych modelu i metodę rozwiązania.
In this article it is presented the modelling method of elements of the rail vehicle pneumatic brake system prepared by the author. This method bases on the division of system into the discreet elements, on choosing the modelling procedures from the prepared block of models, on the automatized connection in system and solving by the time simulation. The simulation method includes the specificity of modelling.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00