Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena emisji spalin w transporcie kolejowym w porównaniu z transportem drogowym

Tytuł:
Ocena emisji spalin w transporcie kolejowym w porównaniu z transportem drogowym
Assessment of exhaust gas emission in rail transport in comparison to the road transport
Autorzy:
Gołębiowski, Piotr
Jacyna-Gołda, Ilona
Lewczuk, Konrad
Szczepański, Emilian
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/34603494.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
emisja spalin
ocena
transport kolejowy
transport drogowy
emissions
assessment
railway transport
road transport
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2015, 4; 43-51
0138-0370
2719-9630
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Transport jest jednym z najbardziej destrukcyjnych działów gospodarki dla środowiska, z wyjątkiem niektórych rodzajów przemysłu ciężkiego i rolnictwa. Należy dążyć do ograniczenia jego negatywnego wpływu na środowisko. Jednym z działań może być ograniczenie wielkości emisji szkodliwych związków spalin. Do oceny słuszności zaproponowanych zmian można wykorzystać analizy scenariuszowe. W artykule przedstawiona została analiza i ocena wielkości emisji szkodliwych związków spalin w transporcie kolejowym w porównaniu z transportem drogowym. Analizę i ocenę przeprowadzono dla wybranych lat z uwzględnieniem trzech scenariuszy: zwiększenia wielkości potoku ruchu do przewiezienia, zmiany kształtu sieci kolejowej oraz zmiany struktury pojazdów samochodowych. Badania przeprowadzono dla wybranego ciągu komunikacyjnego.

Transport is one of the most destructive sectors of the economy for the environment, with the exception of some types of heavy industry and agriculture. The aim should be to limit its negative impact on the environment. One of the activities can be to limit the emission quantity of harmful compounds of exhaust gas. To assess the rightness of the proposed changes, you can use the scenario analysis. The article presents an analysis and assessment of the emission quantity of harmful exhaust gas compounds in the railway transport in comparison to the road transport. Analysis and assessment were carried out for selected years, taking into account three scenarios: increase of the traffic stream to transport, change of the shape of the rail network and change of the structure of the motor vehicle. The studies were conducted for the selected communication range.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies