Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania symulacyjne pojazdu szynowego wyposażonego w sprężyny pneumatyczne RX-1965 i RX-1974 z zastosowaniem mikroprocesorowego sterowania wysokością sprężyny

Tytuł:
Badania symulacyjne pojazdu szynowego wyposażonego w sprężyny pneumatyczne RX-1965 i RX-1974 z zastosowaniem mikroprocesorowego sterowania wysokością sprężyny
Simulation tests of the rail vehicle equipped with the air springs RX-1965 and RX-1974 with using a microprocessor control of the spring height
Autorzy:
Kaluba, Marian
Bryk, Karol
Łukaszewski, Krzysztof
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/34595970.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
badania symulacyjne
pojazd szynowy
sprężyna pneumatyczna
sterowanie mikroprocesorowe
simulation tests
rail vehicle
pneumatic spring
microprocessor control
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2014, 4; 41-46
0138-0370
2719-9630
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono koncepcję oraz komputerowy model wybranych rozwiązań konstrukcyjnych pojazdu z zawieszeniem pneumatycznym aktywnie sterowanym. Zamodelowano dwie wersje sprężyn pneumatycznych (RX-1965, RX-1974) wraz z obciążającymi je masami i układem sterującym ich wysokością. Opracowano model pojazdu szynowego (wagon pomiarowy typu pasażerskiego) z zastosowaniem modeli w/w sprężyn pneumatycznych sterowanych przez układ mikroprocesorowy. Opracowany model wagonu pomiarowego umożliwia badania symulacyjne przypadków zdarzeń występujących w eksploatacji. Przeprowadzono wielowariantowe analizy symulacyjne: badania na prostych odcinkach toru, na łukach torowych zwichrowanych i z przechyłką oraz z zadaną wysokością podłogi pojazdu. Analizy dynamiczne przeprowadzono w systemie SIMPACK 9.5, który jest jednym z aktualnie wiodących systemów wykorzystywanych do symulacji zachowania dynamicznego pojazdów szynowych. Opracowany model wagonu pomiarowego umożliwiał badania symulacyjne przypadków zdarzeń występujących w eksploatacji.

The paper presents the concept and the computer model of the selected constructional solutions of vehicle with the actively controlled air suspension. Two version of air springs (RX-1965, RX-1974) with the masses loading them and their height control system are modeled. The model of rail vehicle (measuring wagon of passenger type) is developed with using the models of the above mentioned air springs controlled by the microprocessor system. The developed model of the measuring wagon enable the simulation tests of the events that occur during exploitation. The multivariate simulation analysis are conducted: tests on the straight sections of track, on the twist and tilt track curves and with the set height of vehicle floor. The dynamic analyses are performed in SIMPACK 9.5 system, which is one of the current leading systems used to simulation of rail vehicles dynamic behavior. The developed model of measuring wagon enabled the simulation tests of the cases of events occurring during exploitation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies