Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola szkół wyższych w kształceniu dla przemysłu 4.0. Studium przypadku

Tytuł:
Rola szkół wyższych w kształceniu dla przemysłu 4.0. Studium przypadku
The role of higher education institutions in education for Industry 4.0. Case study
Autorzy:
Mrzygłocka-Chojnacka, Jagoda
Ryńca, Radosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/chapters/34580409.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Wrocławska. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Tematy:
przemysł 4.0
uczelnie wyższe
kluczowe umiejętności
Źródło:
Innowacje w dobie technologii IT. Obszary – koncepcje – narzędzia; 213-221
9788374931359
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rewolucja przemysłowa 4.0, a w szczególności jej konsekwencje, stanowią jedno z najważniejszych współczesnych wyzwań nie tylko dla biznesu, ale także uczelni wyższych w zakresie badań naukowych oraz programów i form kształcenia. W związku z tym w artykule podjęto próbę stworzenia ramy (w postaci kursów przedmiotowych i ich treści) dla kształtowania umiejętności studentów uczelni technicznej w obliczu rewolucji przemysłowej 4.0. Wyzwania związane z automatyzacją i robotyzacją procesów produkcyjnych oraz usieciowieniem gospodarki sprawiają, że rolą uczelni otwartych na wyzwania przemysłu 4.0 powinno być kształtowanie takich umiejętności, które sprzyjają ciągłemu dokształcaniu, współpracy interdyscyplinarnej i innowacyjności. W oparciu o analizę literatury przedmiotu założono, że umiejętności te powinny koncentrować się wokół trzech zasadniczych kategorii: (1) umiejętności korzystania z danych, (2) umiejętności korzystania z technologii oraz (3) umiejętności korzystania z zasobów ludzkich.

The development of the fourth industrial revolution, and in particular its consequences, are one of the most important contemporary challenges not only for the business world, but also for the world of universities, both in the field of scientific research as well as programs and forms of education. Therefore, the chapter attempts to create a framework (in the form of subject courses and their content) for shaping the skills of technical university students in the face of the industrial Revolution 4.0. Challenges related to the automation and robotization of production processes and networking of the economy mean that the role of universities open to the challenges of Industry 4.0 should be to shape such skills that are conducive to continuous training, interdisciplinary cooperation and innovation. Based on the analysis of the literature on the subject, it was assumed that these skills should focus around three main categories: 1) data literacy skills, 2) technology skills, and 3) human resources skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies