Today it is hard to imagine a large modern city without a shopping mall. Actually mall emerged as a kind of city center for periphery residents.
However, in today’s fast paced life the concept of “everything under one roof” has become an integral part of the urban structure. Mall makes
it possible to meet not one but a number of needs at once.
The fact that mall is analogous to city centre is confirmed not only by their functional content similarity, but also by structure. Like urban web
is anchored at nodes of human activity, “shopping mall web” is anchored on nodes of retail and entertainment spaces. Like urban structures
have a hierarchy of connections (from footpaths to roads), shopping mall structure has a hierarchy of social spaces (from side malls to the
centre court). Despite this similarity, the socialization and communication problems in shopping malls remain unsolved.
In this study the comparative analysis of urban and shopping mall structures was performed. We defined the key urban structure principles
suitable for effective formation of social and public spaces of malls.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00