Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Propozycja modyfikacji profilu koła tramwajowego Poznańskiego Szybkiego Tramwaju

Tytuł:
Propozycja modyfikacji profilu koła tramwajowego Poznańskiego Szybkiego Tramwaju
Proposal to modify the wheel profile of Poznan Fast Tram
Autorzy:
Finke, Szymon
Piechowiak, Tadeusz
Bryk, Karol
Sienicki, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/34112039.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
tram wheel
wheel profile
modification
Poznan Fast Tram
PST
splint
stability
wear
koło tramwajowe
profil koła
modyfikacja
Poznański Szybki Tramwaj
szyna
stabilność
zużycie
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2016, Nr 4; 46-54
0138-0370
2719-9630
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Profil koła tramwajowego typu PST jest profilem objętym normą obowiązującą w Polsce. Pomimo nowoczesności tego profilu, w skojarzeniu ze stosownymi często w Polsce profilami szyn może on wykazywać niestabilność nawet przy eksploatacyjnych prędkościach jazdy. Pomimo, że nie występuje w tych przypadkach niebezpieczny poziom stosunku sił Y/Q, to wpływa to na zwiększenie zużycia kół i szyn oraz na pogorszenie właściwości biegowych tramwajów. Zanalizowano wpływ wybranych, możliwie małych modyfikacji profilu PST, dokonanych w celu zwiększenia stabilności na różnych szynach, dokonano również analizy tych modyfikacji na hipotetyczny proces zużywania elementów koło-szyna.

PFT tram wheel profile is considered the standard profile in Poland. Despite its modern design this profile, in combination with the most commonly used rail profiles in Poland it may lead to instability, even at regular operating speeds. Although the relationship between Y/Q forces is not at a dangerous level in these cases, it leads to the increase in wheels and rails wear and the deterioration of the tram operating properties. The influence of selected, possibly small PFT profile modifications, was analyzed. These modifications were made to increase the stability on a variety of rails, an analysis of these modifications on the hypothetical process of wear of wheel/rail parts was also performed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies