W artykule przestawiono koncepcję systemu PAS, będącego połączeniem układu hamulca bezpieczeństwa pasażera z układem zapewniającym możliwość komunikacji głosowej maszynisty z osobą zgłaszającą niebezpieczeństwo. Podano wymagania funkcjonalne dla systemu, opisano architekturę proponowanych rozwiązań oraz obszary ich współpracy z innymi pokładowymi systemami pojazdu takimi jak układ komunikacji głosowej CFA. W rozważaniach uwzględniono kompatybilność rozwiązania zarówno z hamulcem pneumatycznym UIC jak i innymi nowoczesnymi typami hamulców z elektryczną pętlą bezpieczeństwa.
The article presents the concept of the PAS system, which is a combination of the passenger emergency brake system with the system ensuring the possibility of driver’s voice communication with the person submitting the danger. The functional requirements for the system are given, the architecture of the proposed solutions and areas of their cooperation with other vehicle on-board systems such as the voice communication system CFA are described. The compatibility of solutions both with the pneumatic brake UIC and other modern types of brakes with an safety electric loop are taken into account in considerations.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00