Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie dynamicznego modelu sieciowego w problemie wspomagania żeglugi na drodze wodnej Odry

Tytuł:
Zastosowanie dynamicznego modelu sieciowego w problemie wspomagania żeglugi na drodze wodnej Odry
Application of the dynamic network model for a problem of supporting navigation on the Odra River waterway
Autorzy:
Wojas, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/338140.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Technologiczno-Przyrodniczy
Tematy:
alokacja zasobów wodnych
bilans wodnogospodarczy
optymalizacja sieciowa
przepływy w sieciach
sieci dynamiczne
zbiorniki retencyjne
dynamic networks
network flows
network optimisation
reservoirs
water resources allocation
water system balance
Źródło:
Woda-Środowisko-Obszary Wiejskie; 2013, 13, 2; 177-190
1642-8145
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono symulacyjno-optymalizacyjny model do rozwiązania problemu wspomagania żeglugi na drodze wodnej Odry w warunkach deficytu wody. Problem sterowania pracą zbiorników retencyjnych w celu zasilania przepływu na drodze wodnej Odry był tematem Centralnego Programu Badawczo-Rozwojowego 11.10 „Gospodarka Wodna”, realizowanym w latach 1989–1990. W problemie tym struktura czasów przepływu przez odcinki systemu wodnego odgrywa podstawową rolę w zarządzaniu zasobami wodnymi. Do konstrukcji modelu symulacyjno-optymalizacyjnego zastosowano sieć dynamiczną. W niniejszej pracy zdefiniowano podstawowe terminy matematyczne, niezbędne do konstrukcji modelu. Sformułowano ogólne zasady konstrukcji symulacyjno-optymalizacyjnych modeli sieciowych alokacji zasobów wód powierzchniowych. Porównano symulacyjno-optymalizacyjny model, oparty na sieci dynamicznej z modelem optymalizacyjnym, sformułowanym w ramach Centralnego Programu Badawczo-Rozwojowego w latach 1989–1990.

This paper presents simulation-optimisation model for the problem of supporting navigation on the Odra River waterway in the period of water shortage. The problem of reservoirs control for flow alimentation on the Odra River waterway was a topic of the Central Research and Development Programme 11.10 “Water Resources Management” realised in 1989/1990. In this problem the structure of transit time in water transhipment through the segments of water system plays a key role in water management. Dynamic network was applied to construct the simulation-optimisation model. In this paper we define basic mathematical terms needed for the construction of the model. General principles of construction of simulation-optimisation network models of surface water resources allocation were formulated. We compared the simulation-optimisation model based on dynamic network with the optimisation model formulated in the framework of the Development Programme 11.10 in 1989/1990.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies