Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Теоретические исследования сопротивления движению ходовыхсистем

Tytuł:
Теоретические исследования сопротивления движению ходовыхсистем
Theoretical research of resistance motion of running systems
Badania teoretyczne oporów przetaczania układów jezdnych
Autorzy:
Zhdanovich, C. I.
Orda, A. N.
Kamiński, J. R.
Kuboń, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/337609.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych
Tematy:
resistance
boring
tractor
load
opór
przetaczanie
ciągnik
obciążenie
Źródło:
Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering; 2017, 62, 1; 182-186
1642-686X
2719-423X
Język:
rosyjski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the analysis of means of transportation used in the theoryand relations of resistance motion of wheel and full-track propellers. It is shown that the available scientific studies leave out singularities of deformation of soil at cyclical loadings by ground wheels. Presented relations of resistance motion of sprockets and reference ground wheels of a full-track propeller take into account a nature of soil deformation at repeated loadings. The decrease in contact stress is also taken in consideration at each subsequent loading. Rolling resistance of a reference ground wheel and overall resistance force of a rolling of a full-track propeller at different conditions of loading are defined.

W artykule przytoczono analizę stosowanych w teorii środków transportowych zależności opisujących opory przetaczania podwozi kołowych i gąsienicowych. Wykazano, że dotychczasowe badania naukowe nie uwzględniają osobliwości odkształcanej gleby przy cyklicznych obciążeniach układami jezdnymi podwozi. Określono zależności oporów przetaczania układów jezdnych od parametrów eksploatacyjnych. Przedstawione zależności oporów przetaczania podwozi kołowych i kół podporowych gąsienicy uwzględniają charakter deformacji gleby przy kolejnych obciążeniach. Uwzględniają także spadek naprężeń kontaktowych przy każdym następnym obciążeniu. Określono opory przetaczania i-tego koła podporowego i sumaryczne opory przetaczania układu gąsienicowego przy różnych obciążeniach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies