Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Distribution channels of organic agricultural products in Poland - an example of the producers from the Masovian voivodeship

Tytuł:
Distribution channels of organic agricultural products in Poland - an example of the producers from the Masovian voivodeship
Kanały zbytu produktów rolnictwa ekologicznego w Polsce na przykładzie producentów z województwa mazowieckiego
Autorzy:
Kazimierczak, R.
Salach, K.
Rembiałkowska, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/337015.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych
Tematy:
organic production
distribution channels
market
organic product
produkcja ekologiczna
kanał zbytu
rynek
produkt ekologiczny
Źródło:
Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering; 2014, 59, 3; 103-107
1642-686X
2719-423X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Poland, the number of organic farmers and organic agricultural area are growing. At the same time, more buyers are looking for the certified organic products on the market. An analysis of distribution channels of organic cereals, vegetables and animal products has been conducted in the paper based on data obtained from organic producers from the Masovian Voivodeship. A big share of direct sales of organic products was acknowledged. At the same time, there was a high percentage of organic producers who produced only for their own use, i.e. their organic products did not reach the market. In the opinion of the majority of the producers surveyed, organic production of vegetables, cereals and animal raw materials is close to cost consuming or unprofitable. In the analysed group a little interest of forming producer groups was found. In the present situation in organic farming in Poland it seems necessary to conduct the information and promotion actions not only among consumers, but also among farmers aimed at raising awareness of the possibilities arising from the increase in market activity.

W Polsce rośnie liczba rolników ekologicznych oraz powierzchnia ekologicznych użytków rolnych. Jednocześnie coraz więcej nabywców poszukuje na rynku certyfikowanych produktów ekologicznych. W pracy poddano analizie kanały zbytu zbóż, warzyw i surowców zwierzęcych pochodzących z rolnictwa ekologicznego w oparciu o dane uzyskane od producentów ekologicznych z województwa mazowieckiego. Stwierdzono duży udział sprzedaży bezpośredniej w zbycie surowców ekologicznych. Jednocześnie wykazano, że duży odsetek ankietowanych producentów ekologicznych stanowią rolnicy, których produkty nie trafiają na rynek, a są jedynie wykorzystywane na własny użytek. W opinii większości ankietowanych producentów ekologiczna produkcja warzyw, zbóż i surowców zwierzęcych znajduje się na granicy kosztów bądź jest nieopłacalna. Stwierdzono także małe zainteresowanie tworzeniem grup producenckich w badanej grupie rolników. W obecnej sytuacji rolnictwa ekologicznego w Polsce konieczne wydaje się prowadzanie działań informacyjnych i promocyjnych nie tylko wśród konsumentów, ale również pośród rolników, mających na celu uświadomienie ich o możliwościach wynikających ze zwiększenia aktywności na rynku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies