Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The process of deposit formation on piezoelectric injector of common rail fuel injection system

Tytuł:
The process of deposit formation on piezoelectric injector of common rail fuel injection system
Proces tworzenia osadów na elementach wtryskiwaczy piezoelektrycznych układu wtrysku paliwa typu common rail
Autorzy:
Jakóbiec, J.
Wadrzyk, M.
Cieślikowski, B.
Mazanek, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/336633.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych
Tematy:
engine
fuel injection
injector
fuel
silnik
układ wtryskowy
wtryskiwacz
paliwo
Źródło:
Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering; 2017, 62, 1; 48-54
1642-686X
2719-423X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The complexity of the deposit formation process on the components of compression ignition engine, including high-pressure injection Common Rail systems, is gaining global significance. Knowledge related to the mechanisms of their formation and chemical composition is still insufficient and requires further studies. The studies allowed, hypothetically, assuming several mechanisms of their formation, but each of them requires further research in order to be verified and finally confirmed. This is due to high complexity of the factors and conditions that may affect the initiation of the deposit formation, of which the most important are: fuel and additive composition and type of contaminants from fuel production and transport. Deposit physical nature may vary, as it may be soaps, salts of metals or ashless materials like imide or amide of organic polymers. This article contains the results of the research on the assessment of Common Rail injector components contamination and their technical condition, after 80 thousand km operational run, with the use of diesel and biofuel B10.

Złożoność procesu tworzenia się osadów na elementach silnika o zapłonie samoczynnym, zwłaszcza w układzie zasilania Common Rail o wysokim ciśnieniu wtrysku, zyskuje istotne znaczenie. Wiedza związana z mechanizmami ich powstawania a także ich składem chemicznym jest wciąż niewystarczająca i dlatego procesy te wymagają dalszych badań. W badaniach zakłada się hipotetycznie kilka mechanizmów ich powstawania, ale każdy wymaga dalszych analiz w celu weryfikacji dokonanych założeń. Wynika to z dużej złożoności czynników i warunków, które mogą mieć wpływ na zapoczątkowania tworzenia się osadów, z których najważniejszymi są: skład paliwa, pakiety dodatków uszlachetniających oraz rodzaj zanieczyszczeń pochodzących z produkcji paliwa i transportu. Skład fizyko-chemiczny może się różnić, ponieważ mogą one stanowić mydła, sole metali lub materiałów bezpopiołowych oraz polimerów organicznych. W artykule zamieszczono wyniki badań autorów dotyczące oceny zanieczyszczenia i stanu technicznego wtryskiwaczy Common Rail zasilanych olejem napędowym i biopaliwem B10 po przebiegu eksploatacyjnym 80 tys. km.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies