Search for innovative solutions in building isothermal bodies for food carriage Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w budowie nadwozi izotermicznych do przewozu żywności
This paper outlines the research area of new heat-insulating materials useful for the production of sandwich plate for building
isothermal bodies. It also presents the inappropriate solutions of construction nodes causing the occurrence of heat
leakage bridges, and thus the increase of the value of overall heat-transfer coefficient (of the whole body). The last part of
the paper presents the advancement procedure for the prototype isothermal body. Information obtained on the basis of the
analysis of the thermovision photographs (as well as local measurements of heat-transfer coefficient values) is very important
for this procedure. The presented information is connected with the realisation of the research project PBS1/B6/6/2012
“Elaboration of production technology for complete semi-trailer for food transport in refrigeration conditions of improved
technological parameters” (a leader - the firm Wielton from Wielun, consortium members: Poznań University of Technology
and Industrial Institute of Agricultural Machines in Poznan [2]).
W artykule zarysowano obszar poszukiwania nowych materiałów termoizolacyjnych przydatnych do produkcji rdzeni płyt
warstwowych w budowie nadwozi izotermicznych. Pokazano również niewłaściwe rozwiązania węzłów konstrukcyjnych
prowadzące do powstania mostków ciepła, a tym samym do wzrostu wartości globalnego współczynnika przenikalności
cieplnej (całego nadwozia). W ostatniej części artykułu zaprezentowano procedurę doskonalenia prototypowego nadwozia
izotermicznego. W procedurze tej bardzo istotne są informacje uzyskane z analizy zdjęć termowizyjnych (oraz wyniki pomiarów
lokalnych wartości współczynnika przenikania ciepła). Przedstawione informacje mają związek z realizacją projektu
badawczego PBS1/B6/6/2012 „Opracowanie technologii produkcji kompletnej naczepy do przewozu żywności w warunkach
chłodniczych o ulepszonych parametrach technicznych” (lider - firma Wielton z Wielunia, konsorcjanci: Politechnika Poznańska i Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych w Poznaniu [2]).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00