Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rynek żywności ekologicznej w Niemczech

Tytuł:
Rynek żywności ekologicznej w Niemczech
Market of organic food in Germany
Autorzy:
Koreleska, E.
Łętkowska, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/336351.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych
Tematy:
rynek
żywność ekologiczna
Niemcy
market
organic food
Germany
Źródło:
Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering; 2010, 55, 3; 187-190
1642-686X
2719-423X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozwój rynku żywności ekologicznej w Niemczech od kilku ostatnich lat określa się jako tzw. ,,Bio-boom". Obserwuje się stały wzrost liczby gospodarstw ekologicznych i powierzchni upraw ekologicznych oraz liczby przedsiębiorców zajmujących się branżą ekologiczną. W 2007 roku zarejestrowanych było ogółem 26 820 podmiotów gospodarczych. Wśród nich największą grupę stanowią zakłady produkcyjne i przetwórcze. Wytworzona na rynku niemieckim żywność ekologiczna stanowi bardzo bogaty i różnorodny asortyment produktów. Oznaczone są one państwowym logiem ekologicznym ,,Bio-Siegiel", a ich rejestrację prowadzi Krajowy Urząd Rolnictwa i Żywności (Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung BLE) Do końca września 2008 roku 2 980 podmiotów zarejestrowało ogółem 50 288 produktów ekologicznych. Żywność ekologiczna w Niemczech oferowana jest głównie w sprzedaży detalicznej pod określonymi markami handlowymi np. BioBio, bio, BIONESS, ener BIO, a także logami zrzeszeń ekologicznych np. Demeter, Bioland, BIOPARK oraz poprzez specjalistyczne sieci sklepów np. Alnatura. Największa sprzedaż produktów ekologicznych (53%) występuje w dużych supermarketach. Ogółem obrót produktami ekologicznymi w Niemczech w 2007 roku wyniósł 5,3 mld euro.

The development of the organic food market in Germany for the last few years is defined as ,,Bio-Boom". There is a continuous increase in the number of organic farms and organic farming area and the number of enterprises involved in the organic industry. In 2007 it was registered a total of 26 820 operators. The largest group of factories and processing are among them. There is very rich and diverse range of products produced for the German organic food market. They are marked with the logo of the state ecological "Bio-Siegiel" and their registration is lead by the National Authority for Agriculture and Food (Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung BLE). Till the end of September 2008 2 980 entities have registered in total 50 288 organic products. Organic food in Germany is mainly offered at retail under certain brand names such as BioBio, bio, BIONESS, ener BIO and environmental associations such as logos Demeter, Bioland, BIOPARK and through specialty retail chains such as Alnatura. The biggest sales of organic products (53%) occurs in large supermarkets. Total turnover of organic products in Germany in 2007 amounted to 5.3 billion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies