Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody jakościowe w badaniach wizerunku organizacji

Tytuł:
Metody jakościowe w badaniach wizerunku organizacji
Qualitative Methods in Research on Organizational Image
Autorzy:
Kołodziej-Durnaś, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/33309153.pdf
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2006, 4, 1(11); 148-162
1644-9584
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi próbę odniesienia się do zagadnienia zastosowania metod jakościowych do badań wizerunku organizacji. Autorka wskazuje na problemy definicyjne związane z pojęciami wizerunku i tożsamości organizacyjnej, z ich polami semantycznymi i desygnatami, a także na kwestię "fasadowości" współczesnych organizacji, która jawi się jako dodatkowy czynnik przekonujący o zasadności podjęcia badań w tym obszarze rzeczywistości rynkowej. Wizerunek i tożsamość organizacji, ich wewnętrzne i zewnętrzne kreacje i emanacje mogą decydować o kondycji ekonomicznej i zdolności do przetrwania i ekspansji. W dalszej części tekstu autorka prezentuje dylematy epistemologiczne i metodologiczne związane z perspektywą interpretatywną oraz przykłady zastosowania tradycyjnych i ortodoksyjnych oraz stosunkowo nowych bądź mniej popularnych technik jakościowych w badaniach nad tożsamością i wizerunkiem organizacji.

The paper constitutes an attempt to refer to the issue of applying qualitative methods to the research on organizational image. The author points out to definition problems associated with the notions of organizational image and identity, with their semantic fields and designates, as well as the issue of "superficiality" of contemporary organizations, which seems to constitute yet another factor in favor of the validity of undertaking research in this field of market reality. Image and identity of organizations, their internal and external creations and emanations may be crucial for their economic condition and their ability to survive and expand. In further parts of the article, the author presents examples of application of traditional and orthodox as well as relatively new or less popular qualitative methods in research on the identity and image of organizations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies