Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogy of Care: Building a Teaching and Learning Community

Tytuł:
Pedagogy of Care: Building a Teaching and Learning Community
Pedagogika troski. Budowanie społeczności nauczania i uczenia się
Autorzy:
Kolarić, Ana
Taczyńska, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/33302424.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Slawistyki PAN
Tematy:
COVID-19 pandemic
remote teaching
remote learning
pedagogy of care
feminist pedagogy
pandemia COVID-19
zdalne nauczanie
zdalne uczenie się
pedagogika feministyczna
pedagogika troski
Źródło:
Slavia Meridionalis; 2022, 22
1233-6173
2392-2400
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The COVID-19 pandemic shook the educational system to the core. Teaching moved from the classroom to the private space of teachers and students. The unexpected move to digital teaching and learning rendered “in-person” interaction impossible, forcing all of us working in education to reconsider what responsible pedagogy should look like during a crisis. In this article, we first elaborate the main ideas of the pedagogy of care. Then, we offer examples of teaching and learning during the pandemic from our personal experience of literary and language scholars, based in Serbia and Poland respectively. This experience has been shaped by our pedagogical choices and informed by our epistemological and ethical standpoints.

Pandemia COVID-19 wstrząsnęła systemem edukacji do głębi. Nauczanie przeniosło się z klasy do prywatnej przestrzeni nauczycieli i uczniów. Nieoczekiwane przejście na cyfrowe nauczanie i uczenie się uniemożliwiło „osobistą” interakcję, zmuszając nas wszystkich pracujących w edukacji do ponownego przemyślenia, jak powinna wyglądać odpowiedzialna pedagogika w czasie kryzysu. W prezentowanym artykule najpierw omawiamy główne idee pedagogiki troski. Następnie przedstawiamy przykłady nauczania i uczenia się podczas pandemii płynące z naszych osobistych doświadczeń literaturoznawców i filologów z Serbii i z Polski. To doświadczenie zostało ukształtowane przez nasze pedagogiczne wybory i wsparte naszymi epistemologicznymi i etycznymi punktami widzenia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies