Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena kompetencji informacyjnych uczniów liceum - przykład toruński

Tytuł:
Ocena kompetencji informacyjnych uczniów liceum - przykład toruński
An Assessment of Information Literacy Skills Among Secondary School Students: A Case Study from Toruń
Autorzy:
Skibińska, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/33247933.pdf
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
kompetencje informacyjne
umiejętności informacyjne
model The SCONUL Seven Pillars of Information Literacy
poziom umiejętności informacyjnych
uczniowie liceum
information skills
information literacy
SCONUL Seven Pillars of Information Literacy model
the level of information skills
secondary school students
Źródło:
e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; 2024, 103, 1; 64-73
1731-6758
1731-7428
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Umiejętność korzystania z informacji leży u podstaw uczenia się przez całe życie oraz warunkuje efektywne uczestnictwo w społeczeństwie informacyjnym. W artykule dokonano rozpoznania i charakterystyki poziomu umiejętności informacyjnych toruńskich licealistów w odniesieniu do podstawowego modelu siedmiu filarów kompetencji informacyjnych (The SCONUL Seven Pillars of Information Literacy) oraz porównano ją z samooceną uczniów i ich poczuciem własnej skuteczności w tym zakresie. Badanych sklasyfikowano jako osoby kompetentne, które opanowały umiejętności informacyjne w stopniu zadowalającym w większości analizowanych filarów. Zidentyfikowano także obszary kompetencyjne wymagające podjęcia działań edukacyjnych.

Information literacy lies at the heart of lifelong learning and is a prerequisite for effective participation in an information society. This article discusses the level of information literacy skills observed among Polish secondary school students, based on the example of two secondary schools in Toruń, with the information literacy of the study population identified and characterised using the SCONUL Seven Pillars of Information Literacy model, and also compared with the students' self-assessment of their information skills and knowledge. The majority of students were classified as competent, having mastered information skills to a satisfactory degree in most of the pillars analysed, although competency areas in need of educational efforts were also identified.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies