We propose a skeletonization algorithm that is based on an iterative points contraction. We make an observation that the local center that is obtained via optimizing the sum of the distance to k nearest neighbors possesses good properties of robustness to noise and incomplete data. Based on such an observation, we devise a skeletonization algorithm that mainly consists of two stages: points contraction and skeleton nodes connection. Extensive experiments show that our method can work on raw scans of real-world objects and exhibits better robustness than the previous results in terms of extracting topology-preserving curve skeletons.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00