Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An adaptive multi-spline refinement algorithm in simulation based sailboat trajectory optimization using onboard multi-core computer systems

Tytuł:
An adaptive multi-spline refinement algorithm in simulation based sailboat trajectory optimization using onboard multi-core computer systems
Autorzy:
Dębski, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/331021.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
dynamic programming
black-box optimization
heterogeneous computing
micro HPC platform
cubic Hermite splines
programowanie dynamiczne
obliczenia heterogeniczne
system komputerowy
Źródło:
International Journal of Applied Mathematics and Computer Science; 2016, 26, 2; 351-365
1641-876X
2083-8492
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A new dynamic programming based parallel algorithm adapted to on-board heterogeneous computers for simulation based trajectory optimization is studied in the context of “high-performance sailing”. The algorithm uses a new discrete space of continuously differentiable functions called the multi-splines as its search space representation. A basic version of the algorithm is presented in detail (pseudo-code, time and space complexity, search space auto-adaptation properties). Possible extensions of the basic algorithm are also described. The presented experimental results show that contemporary heterogeneous on-board computers can be effectively used for solving simulation based trajectory optimization problems. These computers can be considered micro high performance computing (HPC) platforms—they offer high performance while remaining energy and cost efficient. The simulation based approach can potentially give highly accurate results since the mathematical model that the simulator is built upon may be as complex as required. The approach described is applicable to many trajectory optimization problems due to its black-box represented performance measure and use of OpenCL.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies