Rolling Elements Bearing (REB) condition monitoring is mainly based on the analysis of acceleration (vibration) signal in the load direction. This is one of the three components of the acceleration vector in 3D space: the main idea of this paper is the recovery of additional fault information from the other two acceleration vector components by combining them to obtain the modulus of the spatial acceleration (SAM) vector. The REB diagnostic performances of the SAM are investigated and compared to the load direction of vibration by means a rough estimator of the “Signal-to-Noise” Ratio and the Spectral Kurtosis. The SAM provides a higher SNR than the single load direction. Finally, Spectral Kurtosis driven Envelope analysis is performed for further comparison of the two signals: its results highlight that demodulation of the SAM isn’t stricly necessary to extract the fault features, which are already available in the raw signal spectrum.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00