The possibility of using multivalued evaluation of residuals in the diagnostics of marine diesel engine Możliwość wykorzystania w diagnostyce okrętowych silników wysokoprężnych wielowartościowej oceny residuów
This paper describes the possibility and the advisability of using multivalued evaluation of residuals in marine diesel engine diagnostics. All considerations relate to triple-valued evaluation (-1; 0; +1) based on two examples of FIS (Fault Isolation System). The first one refers to a diagnostic matrix of a turbocharging system, the second one refers to a matrix of on the injection system. FIS examples are based on the results of research conducted a real object - a Sulzer's four-stroke, medium speed marine diesel engine.
W referacie przedstawiono możliwość i celowość wykorzystywania w diagnostyce okrętowych silników wysokoprężnych wielowartościowej oceny residuów. Rozważania odniesiono do trójwartościowej ich oceny (-1, 0, +1) w oparciu o dwa przykłady FIS (Fault Isolation System). Pierwszy dotyczy macierzy diagnostycznej turbosprężarkowego układu doładowania, a drugi macierzy dla układu wtryskowego. Przykłady FIS powstały w oparciu o wyniki badań obiektu rzeczywistego czterosuwowego, średnioobrotowego wysokoprężnego silnika okrętowego firmy Sulzer.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00