Verification of Doppler effect removal method for the needs of pass-by railway condition monitoring system Weryfikacja metody usuwania efektu Dopplera dla potrzeb przytorowej stacji monitoringu stanu technicznego
The description of the experiment verifying the method of Doppler's Effect removal from the acoustic signal of moving object was discussed in the paper. Doppler's Effect was removed by dynamic resampling according to the theoretical frequency changes curve as well as with use of the curve obtained by passband filtration of the signal around the carrier frequency and differentiation of the phase of the analytic signal. Described solutions were tested in the GPS synchronised field measurements on the moving railway cars and simultaneously the stationary measurements taken next to the railway track.
W pracy przedstawiono opis eksperymentu weryfikującego metodę usuwanie efektu Dopplera z sygnału akustycznego poruszającego się obiektu. Efekt Dopplera z sygnału usuwano poprzez dynamiczne przepróbowanie sygnału zarówno zgodnie z teoretyczną krzywą zmian częstotliwości chwilowej sygnału jak również z użyciem krzywej otrzymanej przez wąskopasmową filtrację sygnału wokół częstotliwości nośnej a następnie różniczkowanie fazy sygnału analitycznego. Zaproponowane rozwiązania zostały przetestowane w warunkach poligonowych podczas jednoczesnych, synchronizowanych sygnałem GPS, pomiarów na poruszających się pociągach oraz pomiarów przytorowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00