Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

High and medium speed marine diesel engines injection installation vibration diagnostics

Tytuł:
High and medium speed marine diesel engines injection installation vibration diagnostics
Diagnostyka drganiowa instalacji wtryskowej szybko i średnioobrotowych okrętowych silników spalinowych
Autorzy:
Grządziela, A.
Kluczyk, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/328966.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej PAN
Tematy:
piston engine
marine engine
injection installation
vibration diagnostics
silnik tłokowy
silnik okrętowy
instalacja wtryskowa
diagnostyka drganiowa
Źródło:
Diagnostyka; 2017, 18, 2; 37-42
1641-6414
2449-5220
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 2.0 Generic
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In recent years, diagnostics of marine reciprocating engines devote more and more attention. In principle, all methods for the diagnostics of marine engines can be divided into based on the measurement of work parameters (mostly changes in internal cylinder pressure), and measuring the residual energy. For this study the authors focused on the measurement of vibration parameters and their analyzes. Acceleration of vibration measurements was carried out on the engine head. During the tests, fatigues to the injection installation were simulated, it had affected to the value and the course of the gas pressure inside the cylinders. The results of research proving the usefulness of the proposed method.

W ostatnich latach zagadnieniu diagnostyki okrętowych tłokowych silników spalinowych poświęca się coraz więcej uwagi. Zasadniczo wszystkie metody diagnostyczne dotyczące tych urządzeń można podzielić na bazujące na pomiarach procesów roboczych (głownie zmian ciśnienia wewnątrz cylindrowego) oraz na pomiarowych procesów resztkowych. W przypadku niniejszego opracowania autorzy skupili się na pomiarach parametrów drganiowych i ich analizie. Pomiary przyspieszeń drgań realizowano na głowicy silników. W trakcie badań symulowano uszkodzenie aparatury paliwowej mające wpływ na wartość oraz przebieg ciśnienia wewnątrz cylindrowego. Przedstawiono wyniki badań dowodzące użyteczności przyjętej metody.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies