Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Monitoring of the process of constitution of a putty coating on a vehicle body with the use of an ultrasonic method

Tytuł:
Monitoring of the process of constitution of a putty coating on a vehicle body with the use of an ultrasonic method
Monitorowanie procesu konstytuowania połączenia powłoki szpachlówkowej z karoserią samochodu metodą ultradźwiękową
Autorzy:
Ulbrich, D.
Jósko, M.
Kowalczyk, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/328241.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej PAN
Tematy:
ultrasound
condition monitoring
coating
adhesion
ultradźwięki
diagnostyka
powłoka
adhezja
Źródło:
Diagnostyka; 2014, 15, 4; 9-13
1641-6414
2449-5220
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 2.0 Generic
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Bonds between surfaces and coatings are widely used in the construction of machines and vehicles. Therefore, it is important to prepare a non-destructive method that will allow monitoring of the process of production of elements containing such bonds. The paper contains a description of the testing procedure, materials and devices used for the realization of the experiment. As a result of the experiment, changes in the longitudinal wave reflection coefficient for three areas of bonding were determined, each of which had the surface prepared in a different way. It has been found that the ultrasonic method utilizing a longitudinal wave allows monitoring of the process of constitution of the bond between the putty coating and the body surface and enables to determine the curing time of adhesive connection and allows detecting defective adhesive bonds and eliminating them in the stage of production.

Połączenia powłoki z podłożem są powszechnie stosowane w budowie maszyn i pojazdów. W związku z tym, ważne jest, aby opracować nieniszczącą metodę, która pozwoli na monitorowanie procesu wytwarzania elementów zawierających takie połączenia. Artykuł zawiera opis procedur, materiałów i urządzeń wykorzystywanych do realizacji eksperymentu. W wyniku zrealizowanych badań, wyznaczono zmiany modułu ciśnieniowego współczynnika odbicia fali podłużnej dla trzech obszarów nakładania powłoki, z których powierzchnie przygotowano w różny sposób. Stwierdzono, że ultradźwiękowa fala podłużna pozwala na monitorowanie procesu konstytuowania połączenia pomiędzy warstwą szpachlówki i karoserią pojazdu oraz pozwala na określenie czasu utwardzania i wiązania powłoki z podłożem, a także umożliwia wykrywania wadliwych połączeń adhezyjnych i ich eliminacje w fazie produkcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies