Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Technical state assessment of a light rail track wear based on tramway dynamic model

Tytuł:
Technical state assessment of a light rail track wear based on tramway dynamic model
Ocena stanu technicznego zużycia toru tramwajowego w oparciu o model dynamiczny lekkiego pojazdu szynowego
Autorzy:
Czechyra, B.
Firlik, B.
Tomaszewski, F.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/328121.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej PAN
Tematy:
zużycie toru
odpowiedź dynamiczna
tramwaj
track wear
dynamic response
tramway
Źródło:
Diagnostyka; 2009, 2(50); 37-40
1641-6414
2449-5220
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents an approach of a technical state monitoring method in aimed to the railway track wear diagnostic and its influence on the rail vehicle dynamics. The method is based on the vehicle dynamic response measurements in order to determinate principle excitations and their influence on the vehicle ride safety. Measurements are performed with accelerometers and inclinometers mounted on the measuring bogie. In this paper, authors present assumptions, methodology, the most important results and conclusions of performed numerical and experimental research.

W artykule przedstawiono propozycję metody monitorowania stanu technicznego toru tramwajowego w aspekcie diagnostycznym oraz wpływ jego zużycia na dynamikę pojazdu szynowego. Prezentowana metoda bazuje na pomiarze odpowiedzi dynamicznej pojazdu w celu określenia zasadniczych wymuszeń oraz ich wpływu na bezpieczeństwo jazdy pojazdu szynowego. W pomiarach wykorzystano akcelerometry i inklinometry zainstalowane na wózku pomiarowym. W referacie autorzy zaprezentowali założenia, metodykę, najważniejsze wyniki oraz podsumowanie przeprowadzonych badań numerycznych i eksperymentalnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies