Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zużycie i możliwość diagnozowania wybranych elementów układu wtryskowego silników okrętowych

Tytuł:
Zużycie i możliwość diagnozowania wybranych elementów układu wtryskowego silników okrętowych
The wear and the possibility of condition monitoring of selected elements of injection system of marine diesel engines
Autorzy:
Bejger, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/327678.pdf
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej PAN
Tematy:
emisja akustyczna
układ wtryskowy
zużycie
silnik wysokoprężny
silnik okrętowy
acoustic emission
injection system
wear
diesel engine
marine diesel engine
Źródło:
Diagnostyka; 2006, 4(40); 47-50
1641-6414
2449-5220
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono typowe rodzaje zużycia układu wtryskowego na tle innych układów funkcjonalnych silników okrętowych. Przedstawiono możliwość zastosowania sygnałów emisji akustycznej (EA) do diagnozowania procesu wtrysku. Wykazano, że w częstotliwości około 12 - 16 kHz można wyodrębnić "czyste" sygnały odzwierciedlające pracę wtryskiwacza i układu przepłukania. Częstotliwość rzędu 8 - 16 kHz bardzo dobrze uwidacznia procesy tribologiczne zachodzące w pompie wtryskowej.

Typical wear cases of fuel injection system, in confrontation with other main functional systems of the marine diesel engine are presented in the paper. The possibility of apply the acoustic emission signals for condition monitoring of injection process and the operation of injection pump and injector are presented. There is shown, that in the frequency of 12 - 16 kHz is possibility to separate signals depended from operation and condition of injector and scavenge. The frequency of 8 - 16 kHz superbly reflect the tribological processes of fuel injection pump.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies