Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bariery w komunikacji interpersonalnej na stanowiskach pracy

Tytuł:
Bariery w komunikacji interpersonalnej na stanowiskach pracy
Interpersonal communication barriers in workplaces
Autorzy:
Woźniak, J. W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/327070.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
komunikowanie się
bariery w porozumiewaniu się
interioryzacja informacji
communication
barriers to communication
interiorization information
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2015, 79; 367-386
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono wybrane zachowania komunikacyjne inżynierów na ich stanowiskach pracy opierając się na holistycznym modelu komunikacji interpersonalnej, opracowanym przez autora niniejszej publikacji, oraz badaniach jakościowych prowadzonych przez kilka lat wśród pracowników różnych polskich organizacji. Przedstawiony w artykule model komunikacji stanowi w tym przypadku merytoryczną podstawę interpretacji empirycznych źródeł pisemnych, niestandaryzowanych, tj.: indywidualnych – oryginalnych w formie i treści opisów nieporozumień komunikacyjnych na stanowiskach pracy w różnych organizacjach, sporządzonych przez niestandaryzowaną próbę osób. Głównymi celami prowadzonych badań było określenie, zgromadzenie i sklasyfikowanie informacji o realnych przyczynach występowania nieporozumień komunikacyjnych w środowisku pracy i ich wpływie na sprawność i skuteczność organizacji przez niczym nieskrępowane, w pełni samodzielne opisy tego rodzaju sytuacji przez respondentów.

The article analyses the selected communication behaviours of engineers on their positions on the basis of the so-called holistic model of interpersonal communication developed by the author of this publication and qualitative research conducted for several years among the employees of various Polish organizations. The model of communication presented in this article is in this case factual basis for the interpretation of the empirical non-standardized written sources, i.e.: individual - the original in form and content descriptions of communication misunderstandings at work stations in different organizations, drawn up by non-standardized sample of people. The main objective of the study was to determine, collect and classify information about the real causes of communication confusions in the work environment and their impact on the efficiency and effectiveness of the organization through unfettered, fully self-descriptions of this kind of situation done by respondents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies