Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie empiryczne wybranych anomalii kalendarzowych na rynku aukcji internetowych w kategorii elektronika w Polsce

Tytuł:
Badanie empiryczne wybranych anomalii kalendarzowych na rynku aukcji internetowych w kategorii elektronika w Polsce
Empirical researches of chosen calendar effects at online auction service in Poland for category electronics
Autorzy:
Sroczyńska-Baron, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/326751.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
aukcja internetowa
anomalie kalendarzowe
efektywność
Allegro.pl
online auction
calendar anomalies
efficiency
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2017, 113; 421-434
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aukcje internetowe charakteryzują się dwoma istotnymi czynnikami w przeciwieństwie do tradycyjnych aukcji, tj. brakiem barier geograficznych i znaczącym przepływem informacji. Powstaje więc pytanie, czy można je uznawać za nieefektywne i czy można za pomocą analiz statystycznych prognozować przyszłe zmiany cen na aukcjach i osiągać nadzwyczajne zyski. W pracy tej efektywność aukcji została zbadana pod kątem występowania ewentualnych anomalii kalendarzowych. Do analiz wykorzystano dane pochodzące z największego serwisu aukcji internetowych w Polsce –Allegro.pl. Przy użyciu narzędzi statystycznych wykazano, iż aukcje kategorii „Elektronika” w zakresie wybranych przedmiotów zachowują się odmiennie w stosunku do aukcji przedmiotów kolekcjonerskich. Nie wykazano istnienia anomalii kalendarzowych.

Online auctions are characterized by two main factors: lack of geographical fragmentation and wide information in comparison to traditional auctions. So the problem of efficiency of auctions is coming back. Is there a possibility to create a strategy that will allow to gain abnormal return based on the given set of information? In this work efficiency of online auctions was examined by the analysis of possible calendar anomalies. Data used in the researches come from Polish the biggest online auction market – Allegro.pl. It was showed that auctions in category Electronics behave in a different way in comparison to collectible items. The calendar effects at Polish service in this category were not found.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies