Psychologiczne uwarunkowania zachowań uczniów niestosujących przemocy w sytuacjach szkolnych The psychological determinants of socially accepted forms of behaviour among teenagers in school situations
Przedmiotem przeprowadzonych przeze mnie badań zaprezentowanych w niniejszym artykule było ustalenie psychologicznych mechanizmów stanowiących o samokontroli w grupie uczniów niesprawiających problemów wychowawczych, w szczególności niestosujących przemocy wobec rówieśników. Dzięki przeprowadzonej analizie skupień metodą k-średnich możliwe było wyodrębnienie trzech odrębnych mechanizmów strukturalno-regulacyjnych osobowości: regulację egoistyczno-asertywną, egocentryczno-konwencjonalną oraz prospołeczno-autoteliczną.
The personality determinants of socially accepted forms of behaviour among teenagers is the subject of my research. In my research I focused on psychological profiles of students who comply with commonly accepted norms. The research was conducted in middle schools. The study involved 91 pupils. Thanks to the cluster analysis it was possible to indicate three groups of students who do not use violence among their schoolmates. I distinguished three different types of regulation of behavior without any violence. To sum up: pupils who do not use violence in school situations are not a homogenous group. They are three different mechanics of self-control.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00