Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kreatywność miast szansą rozwoju regionalnego

Tytuł:
Kreatywność miast szansą rozwoju regionalnego
Creativity of cities the chance of regionaldevelopment
Autorzy:
Smołka-Franke, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/325731.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
city
social space
metropolis
creative city
smart specialization
postindustrial heritage
miasto
przestrzeń społeczna
metropolia
miasto kreatywne
inteligentne specjalizacje
dziedzictwo poprzemysłowe
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2018, 129; 561-570
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The development potential of cities is increasingly becoming their creative potential. Creative industries in Europe are not only an "addition" to the city's economy, but more and more often an important and profitable element of the economy. European cities increasingly recognize the importance of the potential of broadly understood historical and cultural wealth of a city or region, and it is based on this wealth that they build their brand. It is the places of the atmosphere and memory that most often create a specific, original aura of the city, which determines its attractiveness, which is why cities usually are identified and perceived through these special places that stand out in its physical space and they are "significant symbols", they become the attraction for the city. Lack of care for the so-called The "feature characterizing the city" leads as a result to perceive the city as boring and unattractive. As a result, if the city does not attract creative and entrepreneurial people, in accordance with the principles of sustainable development, this will translate into poor development of other areas of life. The aim of the article is to describe and evaluate the development of a creative "urban space" in the area of the Upper Silesian and Zagłębie Metropolis, and on the example of the capital of the region – Katowice.

Siłą rozwojową miast staje się coraz częściej ich potencjał kreatywny. Przemysły kreatywne w Europie to już nie tylko „dodatek” do gospodarki miasta, ale coraz częściej ważny i dochodowy element tej gospodarki. Miasta europejskie dostrzegają coraz częściej wagę potencjału jakim jest szeroko rozumiane bogactwo historyczno-kulturowe miasta czy regionu i to w oparciu o to bogactwo budują swoją markę. To najczęściej miejsca atmosfery i pamięci tworzą specyficzną, oryginalną aurę miasta, która decyduje o jego atrakcyjności, dlatego miasta zazwyczaj określa się i postrzega poprzez te właśnie szczególne miejsca, które wyróżniają się w jego fizycznej przestrzeni i to one, jako “znaczące jej symbole”, stają się siłą przyciągającą do miasta. Brak dbałości o tzw. “rys charakteryzujący miasta”, prowadzi w rezultacie do postrzegania miasta jako nudnego i nieatrakcyjnego. W rezultacie jeżeli miasto nie przyciągnie ludzi kreatywnych i przedsiębiorczych, w myśl zasad zrównoważonego rozwoju, przełoży się to na słaby rozwój pozostałych dziedzin życia. Celem artykułu jest opis i ocena rozwoju „kreatywnej przestrzeni miejskiej” w obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz na przykładzie stolicy regionu – Katowic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies