Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organisational climate vs. Emotional intelligence of employees/managers

Tytuł:
Organisational climate vs. Emotional intelligence of employees/managers
Klimat organizacyjny a inteligencja emocjonalna pracowników/menedżerów
Autorzy:
Krawczyk-Antoniuk, O.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/324973.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
organisational climate
emotional intelligence
stress
klimat organizacyjny
inteligencja emocjonalna
stres
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2017, 105; 217-226
1641-3466
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the paper is to assess the impact of the emotional intelligence of employees and mangers on the organisational climate in a business entity. An analysis of the literature of the subject demonstrated that the emotional intelligence of team members is one of many factors affecting the climate in an organisation. Since the issue has not been sufficiently investigated so far, a need arises to diagnose the level of the emotional intelligence in project team members on a person-by-person basis, agree on the degree to which the intelligence can be developed and improve and work out the development paths for employees on an individual basis not only with regard to their technical but also social competence, including general development-oriented training. The findings presented in the paper are important for the actions taken to develop the emotional intelligence of employees/managers in the social and vocational learning process.

Celem artykułu jest ocena wpływu inteligencji emocjonalnej pracowników i menedżerów na klimat organizacyjny w przedsiębiorstwie. Analiza literatury przedmiotu wykazała, że inteligencja emocjonalna członków zespołu stanowi jeden z wielu czynników kształtujących klimat w organizacji. Ponieważ problem ten nie został do tej pory dostatecznie rozpoznany, pojawia się potrzeba zdiagnozowania poziomu inteligencji emocjonalnej u poszczególnych członków zespołu, ustalenia, w jakim stopniu można tę inteligencję rozwijać, doskonalić, i opracowania ścieżki rozwoju dla poszczególnych pracowników nie tylko w ramach kompetencji merytorycznych, lecz także społecznych, obejmującej szkolenia ogólnorozwojowe. Ustalenia zaprezentowane w niniejszym artykule mają znaczenie dla podejmowania działań rozwijających inteligencję emocjonalną pracowników/menedżerów w procesie uczenia się społecznego i zawodowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies