Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie sytuacją kryzysową jako weryfikator inteligencji przedsiębiorstwa

Tytuł:
Zarządzanie sytuacją kryzysową jako weryfikator inteligencji przedsiębiorstwa
Crisis situation management as verifier of companys intelligence
Autorzy:
Szwajca, D.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/324630.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
inteligentna organizacja
sytuacja kryzysowa
zarządzanie kryzysem
intelligent organization
crisis situation
crisis management
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2015, 86; 115-126
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Chcąc sprostać wyzwaniom współczesnej gospodarki opartej na wiedzy, przedsiębiorstwa starają się przekształcać w tzw. inteligentne organizacje, których głównymi atrybutami są: wysoka wrażliwość na dochodzące sygnały zewnętrzne i wewnętrzne, umiejętność szybkiego i właściwego reagowania oraz zdolność ciągłego uczenia się. Swoistym sprawdzianem poziomu inteligencji przedsiębiorstwa mogą być jego reakcja i zachowanie w sytuacji kryzysowej, która może pojawić się nagle i niespodziewanie. Celem artykułu jest próba weryfikacji atrybutów inteligentnej organizacji na podstawie oceny podejścia do kryzysu i sposobu zarządzania sytuacją kryzysową w przedsiębiorstwach działających na polskim rynku. W procesie wnioskowania wykorzystano analizy literatury oraz wyników badań empirycznych, przeprowadzonych w ostatnich latach przez różne ośrodki.

To meet the challenges of the modern knowledge-based economy enterprises try to transform into the intelligent organizations whose main attributes are: high sensitivity to incoming external and internal signals, ability to quickly and properly respond, and the ability of continuous learning. A kind of test of company`s intelligence might be his reaction and behavior in a crisis situation, which can occur suddenly and unexpectedly. Aim of this article is to attempt to verify the attributes of intelligent organizations based on assessment approach to the crisis and crisis management in companies operating on the Polish market. In the process of inference used the analysis of literature and empirical research curried out by various centers in recent years.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies