Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model niezawodności systemów informacyjnych w organizacji

Tytuł:
Model niezawodności systemów informacyjnych w organizacji
Reliability model of information systems in organization
Autorzy:
Tworek, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/324230.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
systemy informacyjne
model sukcesu SI
niezawodność SI
information systems
IS success model
IS reliablity
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2016, 88; 335-342
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule wskazano, że systemy informacyjne (SI) są jednym z kluczowych czynników budowania przewagi konkurencyjnej każdej organizacji. Ze względu na fakt, że niemalże wszystkie organizacje nimi dysponują, to niezawodność SI zyskuje na znaczeniu, stając się istotnym czynnikiem budowania tej przewagi. W pierwszej części artykułu opisano model sukcesu SI DeLone’a i McLeana, analizując jego elementy i wskazując na istotne z punktu widzenia niezawodności powiązania między nimi. Następnie określono, jak rozumiana jest niezawodność SI i wykazano, że jest ona jednym z czynników niezbędnych do zaistnienia sukcesu SI. Na podstawie typologii zawodności SI wykazano bezpośredni związek tego pojęcia ze wszystkimi czynnikami występującymi w modelu sukcesu SI. Na tej podstawie zaproponowano model niezawodności SI oraz zestawienie 4 typowych obszarów niezawodności SI, które powinny podlegać analizie w każdej organizacji chcącej zbudować lub utrzymać przewagę konkurencyjną z wykorzystaniem istniejących w organizacji SI.

The article indicates that information systems (IS) are one of the key drivers of competitive advantage in any organization. Due to the fact that almost all organizations have them, the reliability of the SI is gaining importance, becoming a factor in building this advantage. The first part of the article describes a DeLone and McLean SI success model, analyzing its elements and connections between them, and pointing to their importance from the SI reliability point of view. Subsequently, SI reliability is defined and it is demonstrated that the reliability is one of the factors necessary for the existence of the IS success. Based on the typology of the IS unreliability, a direct relation between this concept and all the factors existing in the IS success model is identified. On this basis, IS reliability model is presented. It is also underlined that factors from this model should be analyzed in any organization wanting to build a competitive advantage using IS existing in organization.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies