Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The relations between uncertainly avoidance and the concept of corporate social responsibility

Tytuł:
The relations between uncertainly avoidance and the concept of corporate social responsibility
Relacje pomiędzy unikaniem niepewności a koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu
Autorzy:
Wolniak, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/324218.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
CSR
organizational culture
corporate social responsibility
uncertainly avoidance
kultura organizacyjna
społeczna odpowiedzialność biznesu
unikanie niepewności
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2016, 91; 291-307
1641-3466
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Publication presents reflections on the relationship between the uncertainly avoidance (one of the cultural dimensions according to the typology of G. Hofstede), and implementing of the concept of Corporate Social Responsibility in organizations. Starting from the particular characteristics of uncertainly avoidance there is an analysis impact of low and high uncertainly avoidance on the implementation of CSR process and results. In addition in the paper there is an attempt to reflect on relationships between social development and indicator of the uncertainly avoidance. The Uncertainty Avoidance dimension expresses the degree to which the members of a society feel uncomfortable with uncertainty and ambiguity. The fundamental issue is how a society deals with the fact that the future can never be known: should we try to control the future or just let it happen.

Prezentowany artykuł zawiera refleksje dotyczące relacji pomiędzy unikaniem niepewności (jednym z wymiarów kultury według typologii G. Hofstedego) a procesem implementacji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w organizacjach. Wychodząc od scharakteryzowania unikania niepewności w artykule skoncentrowano się na przedstawieniu wpływu słabego i silnego unikania niepewności na proces implementacji CSR i jego rezultaty. Dodatkowo w publikacji dokonano próby określenia związków pomiędzy wybranym wskaźnikiem społecznego rozwoju a wskaźnikiem unikania niepewności. Unikanie niepewności określa stopień, w jakim członkowie społeczeństwa czują się niekomfortowo w momencie, gdy stykają się z sytuacjami niepewnymi i mało poznanymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies