Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowoczesne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w samorządzie

Tytuł:
Nowoczesne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w samorządzie
Modern approach to human resource management in local government
Autorzy:
Weber, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/323961.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
zarządzenie zasobami ludzkimi
kultura organizacji
samorząd
wykwalifikowana kadra
human resource management
organizational culture
government
qualified staff
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2012, z. 63a; 291-300
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zarządzenie zasobami ludzkimi stanowi niezwykle ważny aspekt w kierowaniu każdą organizacją. Zakres zadań i odpowiedzialności, jakie ustawodawca przekazał samorządom, wymaga nie tylko umiejętności pozyskania przez pracodawców wysoko wykwalifikowanej kadry, ale również nowoczesnego zarządzania kompetencjami. Celem artykułu jest zaprezentowanie możliwości, z których mogą skorzystać urzędy, aby budować własną kulturę organizacji, a także rozwijać infrastrukturę informatyczną, pozwalającą na bardziej efektywne kierowanie jednostką. W artykule przedstawiono nowoczesne rozwiązania oraz aspekty prawne regulujące możliwość prowadzenia rekrutacji na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na stanowiska kierownicze. Zwrócono również uwagę na cały proces związany z przygotowaniem i przeprowadzeniem służby przygotowawczej, która niewątpliwie stanowi jeden z elementów adaptacyjnych pracownika do funkcjonowania w nowej organizacji

Human resource management is a very important aspect in the management of any organization. The tasks and responsibilities of the legislature gave the local governments requires not only the ability to attract employers of highly qualified staff, as well as modern management skills. The purpose of this article is to present opportunities that can benefit offices to build their own organizational culture, and develop infrastructure that allows for more efficient management of the unit. This paper presents innovative solutions and legal aspects governing the ability to conduct recruitment for the vacant posts of officials, including officials in managerial positions. It also drew attention to the entire process of preparing and carrying out the preparatory service, which undoubtedly is one of the elements of employee adaptation to function in the new organization.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies