Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

‘More Social’ Means ‘More Flawed’: How New Media is Contributing to the Breakdown of Polish Democracy

Tytuł:
‘More Social’ Means ‘More Flawed’: How New Media is Contributing to the Breakdown of Polish Democracy
“Bardziej społeczne” oznacza “bardziej wadliwe”: jak nowe media przyczyniają się do upadku polskiej demokracji
Autorzy:
Jakubowski, Jakub
Pająk-Patkowska, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/32304206.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
social media
democracy
flawed democracy
media
fake news
populism
media społecznościowe
demokracja
populizm
Źródło:
Przegląd Politologiczny; 2022, 3; 47-56
1426-8876
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
It is no coincidence that anti-democratic changes in the recent years in Poland occurred alongside the rapid development of social media. Technologically advanced methods of discourse management (e.g., behavioral targeting) have successfully exploited the poor understanding of social media mechanisms among Poles1 (Drzewiecki, 2010) and created a fertile ground for undermining liberal democracy. Social media have endangered public debate by facilitating the spread of hate speech, fake news, deep fakes, trivialization of public discourse, astroturfing,2 and the use of bots for propaganda purposes. It seems that in the young and unstable Polish democracy, the combination of anti-democratic forces and dynamic development of social media poses a unique threat to the development of society.

Antydemokratyczne przemiany w Polsce zbiegły się nieprzypadkowo z wejściem na nowy poziom rozwoju mediów społecznościowych. Zaawansowane technologicznie metody zarządzania dyskursem (np. poprzez targetowanie behawioralne) współistnieją z niską wiedzą Polaków na temat tego jak funkcjonuje świat social media4 i niechęcią do zdobywania wiedzy na ten temat wśród polskich rodzin (Drzewiecki 2010). Staje się to żyznym gruntem dla rozwoju negatywnych zjawisk z punktu widzenia demokracji. Hejt, fake news i deep fake, trywializacja i banalizacja, astroturfing, wykorzystywanie botów w celach propagandowych… można w nieskończoność wymieniać niebezpieczeństwa związane z wpływaniem działań w social media na debatę publiczną. Stawiamy hipotezę, że w przypadku demokracji tak młodej i chwiejnej jak Polska, połączenie antydemokratycznych wizji państwa z tak dynamicznym rozwojem mediów społecznościowych stanowi wyjątkowe zagrożenie dla rozwoju społeczeństwa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies