Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Umiejętości decyzyjne jako kluczowe kompetencje w pracy kierownika administracji samorządowej

Tytuł:
Umiejętości decyzyjne jako kluczowe kompetencje w pracy kierownika administracji samorządowej
Decisions-making skills as the main competences in work of managerial personnel at the local government administration offices
Autorzy:
Hysa, B.
Rakowska, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/323013.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
administracja samorządowa
zarządzanie
podejmowanie decyzji
samorząd
self-government administration
management
decision-making
self-government
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2014, 68; 13-28
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszym artykule zostały opisane kluczowe kompetencje i umiejętności potrzebne kierownikom jednostek samorządowych w wykonywaniu ich ról menadżerskich i funkcji zarządzania. Szczególny nacisk położono na umiejętności decyzyjne, czyli te kompetencje, które umożliwiają kierownikom podejmowanie właściwych decyzji. W część badawczej postawiono pytania: Jakimi kompetencjami powinni charakteryzować się kierownicy administracji samorządowej? Czy decyzje kierownika administracji samorządowej wymagają posiadania innych, specyficznych kompetencji niż w przypadku tzw. klasycznego menedżera organizacji biznesowej? W celu odpowiedzi na tak postawione pytania posłużono się wynikami badań własnych przeprowadzonych na grupie 208 kierowników z 75 różnych urzędów administracji samorządowej województwa śląskiego.

The article presents managerial competencies’ issues in the decision-making aspect. We have claimed that there is a need for employing a new managerial (and not only administrative or political) paradigm in managing local government administration institutions. In the study part we have posed the following questions: What competencies should the managers in local government administration have to make appropriate decisions? Do decisions of the manager of the council administration require the possession of different, specific competences than in case of the manager of the business organization? The studies have been based on surveys of 208 managers from the 75 local government administrations from Upper Silesia region.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies